Innovación en didáctica aplicada a las lenguas extranjeras
Lectura y escritura en inglés como lengua extranjera
Estudios en bilingüismo
Investigación e innovación docente
Grupos de investigación a los que pertenece:
Lingüística Aplicada al Aprendizaje de Lenguas y Culturas Extranjeras (ALCE), Universidad de Oviedo
Inglés para Fines Específicos (IFES), Universidad de Oviedo
Publicaciones:
Lahuerta, A.C. (2020). Analysis of accuracy in the writing of EFL students enrolled on CLIL and non-CLIL programmes: The impact of grade and gender, The Language Learning Journal, 48(2), 121-132, University College London, London.
Lahuerta, A. C. (2018). Analysis of syntactic complexity in secondary education writers at different proficiency levels. Assessing Writing, 35, 1-11.
Lahuerta, A. C. (2017). Analysis of accuracy and grammatical complexity in the writing of upper intermediate and advanced learners of English, RLA Revista de Lingüística Teórica y Práctica, 55(1), Universidad de Concepción, Chile.
Jimenéz, A. y Lahuerta, A. C. (2017). A metaphor-metonymy continuum? Evidence from cross-field L2 set texts, Ibérica, 34, 257-278.
Lahuerta, A. C. (2016). Conjunctions in the writing of students enrolled on bilingual and non-bilingual programs, Revista de Educación, 371, 107- 132. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte de España.
Lahuerta, A. C. e Isusi, A. (2016). Análisis de la familiaridad y del interés en la comprensión lectora de estudiantes españoles de inglés como lengua extranjera. RESLA (Revista Española de Lingüística Aplicada), 21, 141-164, John Benjamins Publishing.
Lahuerta, A. C. (2015). The written competence of Spanish secondary education students in bilingual and non-bilingual programs. Porta Linguarum. An International Journal of Didactics, 24, 47- 61, Universidad de Granada.
Lahuerta, A. C. (2014). Analysis of the effect of content familiarity and gender on English as a foreign language reading comprehension by Spanish university students. Porta Linguarum. An International Journal of Didactics, 21, 69-84, University of Granada.
Lahuerta, A. C. (2013). The use of various assessment tasks in the analysis of the effect of prior knowledge and interest on L2 reading, RESLA (Revista Española de Lingüística Aplicada), 26, 289 -306, John Benjamins Publishing.
Lahuerta, A. C. (2002). Empirical examination of EFL readers' use of rhetorical information. English for Specific Purposes: An International Research Journal, 21(1), 81- 98, University of Birmingham.